< Firman Rohaizad <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7869199458655435308\x26blogName\x3dFirman+Rohaizad\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://firman-rockaz.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://firman-rockaz.blogspot.com/\x26vt\x3d4059590791358441161', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
Pendebatan cinta

Seperti langit dan bumi.
Percintaan antara pemuda yang bersifat kampungan dan wanita alam modern. Mampukah kita bersatu?
Cinta ku dengan si dia. Mempunyai banyak perbezaan dari segala aspek pemikiran dan juga perwatakan. Namun di dalam naluri kita. Tersembunyi satu rahsia yang suatu hari nanti kita akan menjalani kehidupan bersama hanya kerna kita saling menyintai antara satu sama lain. Namun ku percaya dalam setiap pertengkaran dan juga perselisihan fahaman yang selalu kita tempuhi akan mematangkan kita agar lebih peka dalam kehidupan.
Di setiap pertemuan itu ada sebabnya dan sampai ke hari ini ku percaya tuhan ada rencana nya yang tersendiri untuk kami. Kuasa allah itu sentiasa ada. Sampai ke hari ini hatiku ini tak pernah ingin berpaling pada si dia. Pernah ku mencoba tapi gagal kerna cinta ku padanya masih hangat terasa sehingga ke hari ini. Mungkin allah masih menyayangi kita, atau mungkin berkat doa keluarga kita . Ku cuba untuk mempelajari gerak geri hatinya , memahami kemahuan nya dan juga mengtafsir segala keinginan. Di dalam percintaan semua ingin yang indah dan terbaik. Namun yang buruk itu adalah keindahan yang kita sama-sama cuba memperbaikan untuk sama hadapan.
Dia adalah wanita yang berhati bersih . Telah dia tinggalkan masa lalunya dan juga semua tabiat buruknya sedikit demi sedikit. Aku bersyukur kerna dia telah banyak berubah.
Aku pula hanya seorang yang akan berada di belakang nya untuk terus langkah ke hadapan. Kerna ku tidak mahu beliau mengingatkan masa lampau nya itu. Ku cuba mendidik nya ke jalan yang benar. Tapi di dalam usaha ku. Dia ada berkongsi pendapat untuk tidak mahu bernikah. Apakah kita akan bahagia jika tidak bernikah?..
Aku pula berpendapat yang di dalam percintaan harus ada suatu ikatan yang direstui keluarga dan agama. Kerna aku ingin dia menjadi milikku yang halal.
Apa pula pendapat nya jika kita bernikah tiada aturcara melainkan akad nikah sahaja ??
Sedangkan aku ini seorang budayawan & keluargaku yang mempratikkan cara hidup melayu yang penuh dengan istiadat??
Bolehkah bersanding tapi tidak mahu naik pelamin??
Pendebatan ini ditanyakan antara aku dan si dia.
Sekurang-kurangnya aku harus mengikut perwajiban seorang muslim. Mengikut cara agama sudah memadai.
Tapi aku ini anak seni. Menyerikan majlis orang lain dengan pukulan kompang & gamelan. Yang selalu melihat majlis perkahwinan orang lain.
Ada yang berkata.. majlis perkahwinan itu hanya sekali.. segala kenangan tercipta dihari itu. Menjadi raja sehari dan hari kemenangan untuk orang yang bercinta yang bergelar suami isteri. Apakah aku harus begitu juga??
Merayakan nya?
Tapi setiap hari ku berdoa agar allah senantiasa memberi pertunjuk untuk ku. Agar semua ini akan berjalan lancar. Supaya kami akan sepakat dan muafakat dalam setiap hal. Amin..

Posted by Sunday, December 23, 2012 10:48 AM with 14 notes | add more notes | TOP


Welcome.

You've visited to firman-rockaz.blogspot.com.
Click follow to read for my latest updates! It will appear right in your blogger dashboard.

Firman Rohaizad
27th April 1987
Status : Single
Band Name : SNIPERZ
Stage Name: Firman Sniperz
Kompang Group Name : Seri Paluan Pemuda Seni
IT Specilist
Keyboardist
Firman.

I'm FirmanRohaizad, my nick Boy.
I born in a pieces life on 27th of April in Singapore.
I had a band that called SNIPERZ & I played Malay Kompang,
group name called Seri Paluan Pemuda Seni
Moreover, I now worked for some computer company
as IT specialist. But nevertheless , I Love Music .

Website: Facebook | Twitter | Blogskins

Shout with me.

Archives.

FIrman Kisah Seram Ku ( yang benar2 terjadi ) Arah Ya AllahBimbinglah ku dari kegelapanTiada Ara... Event: One United Rockers Singapore Family Day 201... Ours Award Nite THE KEPARATZReunion ( Deeparaya 2010 ) SNIPERZAkustik Raya @ The Serangoon CC03/10/20101s... Champion For 2nd tyme in a Row A Nite With ASTINA's Familycum Qistina Bdae My lil... KNIFE - ROCKWELL Knife - Rockwell Rockwell Lyrics
Friend-O-Rama

Syad
Syahirah
Aisha
Crystal
Chong Hwo aka Mamat
Farhan
lina
Yani
Nurul
Bella
Erdiah
Niezza
Azlin
Shafinaz*
Norita
Ayu
kamilah
Liyi

Promoting Sites
DESIROUS FASHIONs
Kompang For Weddings
My Own Multiply

My Team
Seri Paluan Pemuda Seni
Seri Paluan Pemuda Seni Multiply
Tarian Gerak Alunan Budaya
Increase Band
Credits

Tell me nicely if I forgotten credit you. Do not spam my tagboard and no rude words available here!
Designed by Mary! Banner by Weheartit.
Theme by Marychee marychee.bs.com 2009-2011 © all rights reserved - powered by blogger. Older